Η διακοπή καπνίσματος και η απώλεια βάρους

Η διακοπή καπνίσματος και η απώλεια βάρους

Εντατικοποίηση των μέτρων κατά του καπνίσματος συνιστά η Ελληνική Καρδιολογική Εταιρεία για τη μείωση του τεράστιου αυτού ιατροκοινωνικού προβλήματος, που ευθύνεται για χιλιάδες θανάτους στη χώρα μας και δεκάδες εκατομμύρια διεθνώς σε ετήσια βάση.

Οι συνέπειες της κακής αυτής συνήθειας :

• Αύξηση της πίεσης κατά 10-15 χιλιοστά της στήλης υδραργύρου (Hg) και άνοδο των σφίξεων έως και κατά 25 ανά λεπτό. Επιπλέον, το κάπνισμα προκαλεί βλάβες των αναπνευστικών οδών, που με την πάροδο του χρόνου μπορούν να εξελιχθούν σε χρόνια βρογχίτιδα, εμφύσημα και αναπνευστική ανεπάρκεια.

• Συσχέτιση του καπνίσματος με τις διάφορες μορφές καρκίνου. Συγκεκριμένα, το κάπνισμα έχει δειχθεί ότι σχετίζεται με την εμφάνιση καρκίνου του πνεύμονα, του λάρυγγα, του στόματος, του παγκρέατος, του οισοφάγου και του στομάχου, της κεφαλής και του τραχήλου, των νεφρών και της ουροδόχου κύστεως

Δικαιολογία

Ένα επιχείρημα των καπνιστών είναι η εμφάνιση παχυσαρκίας μετά τη διακοπή του καπνίσματος.

Η διακοπή του καπνίσματος λοιπόν αυξάνει το βάρος;

Σύμφωνα με έρευνες ο μέσος όρος κιλών που παίρνει κάποιος άνθρωπος όταν σταματήσει το κάπνισμα είναι 4-5 κιλά. Φυσικά αυτό δεν είναι κανόνας! Μπορείτε να σταματήσετε το κάπνισμα χωρίς να αυξηθεί το σωματικό σας βάρος.

Οι λόγοι που μπορεί κάποιος να πάρει βάρος αφού σταματήσει το κάπνισμα.

1. Μειώνεται ο βασικός μεταβολικός ρυθμός με αποτέλεσμα ο άνθρωπος να χρειάζεται λιγότερες θερμίδες μέσα στη μέρα.

2. Αυξάνονται τα τσιμπολογήματα καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας αφού ο καπνιστής ψάχνει να αντικαταστήσει το συνήθειο του καπνίσματος με κάτι άλλο που πάλι να χρειάζεται να κάνει την ίδια κίνηση π.χ. μετακίνηση του χεριού στο στόμα.

3. Το κάπνισμα μπορεί να μειώσει την όρεξη, οπότε η διακοπή του οδηγεί σε αντίθετα αποτελέσματα.

4. Πολλές φορές το φαγητό αρχίζει να έχει καλύτερη γεύση μετά τη διακοπή του καπνίσματος με αποτέλεσμα ο πρώην καπνιστής να αναζητά όλο και περισσότερα φαγητά προς κατανάλωση.

5. Έρευνες έδειξαν ότι η νικοτίνη αυξάνει τον μεταβολισμό και καταστέλλει την όρεξη.

Αρα άτομα τα οποία διακόπτουν το κάπνισμα καίνε λιγότερες θερμίδες

Πρακτικές για να αποφύγουμε την αύξηση βάρους;

1. Οργανωθείτε από την προηγούμενη μέρα! Προγραμματίστε για το τι θα καταναλώσετε στα γεύματα και τα σνακ σας ούτως ώστε να αποφύγετε τα επεισόδια υπερφαγίας και ανεξέλεγκτης κατανάλωσης τροφίμων υψηλά σε θερμίδες.

2. Η κατανάλωση μικρών και συχνών γευμάτων μπορεί επίσης να βοηθήσει την ενίσχυση του μεταβολισμού. Οπότε καλό θα ήταν να αποφύγουμε τα μεγάλα γεύματα και να τρώμε πιο συχνά μέσα στη μέρα.

3. Αντικατάσταση της συνήθειας κίνησης του χεριού στο στόμα, με υγιεινά ενδιάμεσα γεύματα όπως για παράδειγμα φρέσκα φρούτα εποχής, αποξηραμένα φρούτα, ξηρούς καρπούς, μπάρες δημητριακών κ.α .

4. Υιοθετήστε τη φυσική δραστηριότητα

5. Ζητήστε την βοήθεια των οικείων σας !

Κόψτε το τσιγάρο ! Κερδίστε ζωή!

About the author: mednutr